Autorităţile au făcut din nou primul pas în procesul de vânzare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă - au postat pe site-ul Minis-terului Transporturilor (MT) Strategia de privatizare a companiei de stat, proiectul putând fi dezbătut până la data limită de 10 februarie 2013.
Nu este prima dată, însă, când MT publică o strategie de privatizare a "CFR Marfă". De circa zece ani, toate guvernele au anunţat, pe rând, aproape în fiecare an, că "CFR Marfă" va fi privatizată, supunând dezbaterii diverse strategii de înstrăinare a societăţii. Până acum, însă, nu a avut loc nicio procedură de licitaţie pentru vânzarea operatorului feroviar de marfă, privatizarea acestei companii fiind, de fiecare dată, amânată, din diverse motive.
Ultimul anunţ în care MT anunţa amânarea vânzării pachetului majoritar de acţiuni al "CFR Marfă" a fost făcut anul trecut, în luna octombrie, motivaţia fiind lipsa avizului Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT).
Recent, ministrul transporturilor Relu Fenechiu a spus că "CFR Marfă" nu va mai fi privatizată, la numai câteva zile, după ce a discutat cu reprezentanţii delegaţiei FMI, răzgândindu-se şi anunţând că vânzarea operatorului feroviar de marfă reprezintă, de fapt, "prioritatea numărul unu", precizând că statul va ceda 51% din titlurile companiei şi că intenţionează ca, în câţiva ani, să vândă şi restul de 49% din acţiuni, aducând "statului un câştig considerabil".
Obiectivul principal al strategiei de privatizare a "CFR Marfă" este "maximizarea preţului ce poate fi obţinut din vânzarea pachetului de acţiuni deţinut de stat" la această companie, potrivit proiectului postat pe site-ul MT.
Acesta arată că preţul de pornire a licitaţiei este stabilit de Ministerul Transporturilor, pe baza raportului de evaluare a "CFR Marfă". Garanţia de participare la procedura de licitaţie va fi echivale