PROVOCARE Să menţină McDonald’s în topul restaurantelor cu servire rapidă din țară... „şi peste 20 de ani“ - acesta este obiectivul declarat al şefului McDonald’s România. Nu va fi uşor: în criză, performanțele financiare ale brandului american au pălit puțin pe piața locală
Capital: Afacerile restaurantelor de tip fast-food au înregistrat, în 2011 (ultimele date disponibile), scăderi de peste 5%. 2012 a fost mai bun pentru McDonald’s?
Daniel Boaje: A fost un an foarte provocator. Industria evoluează mult, e orientată acum către proximitate, către valoare. Aşteptările clienţilor au crescut şi ele, sunt foarte exigenţi. Cu alte cuvinte, permanent trebuie să vii cu idei inovatoare şi o largă flexibilitate în ofertă, în funcție de cerințele clienților.
Capital: Concret, cum s-a reconfigurat McDonald’s pentru a fi, în continuare, atractiv?
D.B.: Vrem să rămânem lideri de piaţă şi acum, şi peste 20 de ani. Ne mişcăm încontinuu: am lansat noi produse, cum ar fi meniul McDouble, avem, înainte de ora 10, meniu de mic dejun. Ponderea românilor care mănâncă dimineaţa - acasă sau la restaurant - nu e spectaculoasă. Dar e în creştere. Deja între 8% și 10% din clienţii noştri sunt şi clienţi de mic dejun. Şi să nu uităm nici de cafenele McCafé.
Capital: Şi câți clienți mămâncă zilnic la McDonald’s?
D.B.: Cam 140.000... a variat mult frecvenţa. Clienţii ne-au trecut pragul mai des, în special în ultima parte a anului trecut. Per total, 2012 a fost un an bun.
Capital: Pentru cei care „cântăresc“ numărul de calorii, gramele de grăsime și de carbohidrați din compoziția hamburgerilor, McDonald’s nu figurează în recomandările medicale nutriționale de „dietă echilibrată și sănătoasă“. Ce replică aveţi?
D.B.: McDonald’s nu vinde doar felii de chiflă cu carne şi brânză topită, ci şi mâncare fast-food sănătoasă, cum a