Datele centralizate arată că la finele anului şcolar trecut 270 de elevi din judeţ au renunţat la şcoală. Raportat la o populaţie şcolară de 66.610 de elevi, rata abandonului şcolar a fost de 0,4%. Dintre cei 270 de elevi care au abandonat şcoala, 49 sunt din învăţământul primar, 122 de la gimnaziu, iar 99 de la liceu. Abandonul şcolar s-a menţinut în judeţul Botoşani la un nivel de sub 1%. Dacă în anul şcolar 2007-2008, la o populaţie şcolară de 65.251 de copii, abandonul a fost de 0,73%, în anul şcolar 2008-2009 a crescut la 0,9%, la un număr total de elevi de 64.134. În 2009-2010, la o populaţie şcolară de 61.204, rata abandonului a fost de 0,87%. În 2010-2011, la o populaţie şcolară de 64.365, rata abandonului a fost de 0,57%. Factorii care determină abandonul şcolar sunt dificultăţile materiale, dezorganizarea familiei (de multe ori ca urmare a plecărilor în străinătate), modelul educaţional oferit în familie, intrarea pe piaţa muncii, încrederea scăzută în educaţie. Datele centralizate arată că la finele anului şcolar trecut 270 de elevi din judeţ au renunţat la şcoală. Raportat la o populaţie şcolară de 66.610 de elevi, rata abandonului şcolar a fost de 0,4%. Dintre cei 270 de elevi care au abandonat şcoala, 49 sunt din învăţământul primar, 122 de la gimnaziu, iar 99 de la liceu. Abandonul şcolar s-a menţinut în judeţul Botoşani la un nivel de sub 1%. Dacă în anul şcolar 2007-2008, la o populaţie şcolară de 65.251 de copii, abandonul a fost de 0,73%, în anul şcolar 2008-2009 a crescut la 0,9%, la un număr total de elevi de 64.134. În 2009-2010, la o populaţie şcolară de 61.204, rata abandonului a fost de 0,87%. În 2010-2011, la o populaţie şcolară de 64.365, rata abandonului a fost de 0,57%. Factorii care determină abandonul şcolar sunt dificultăţile materiale, dezorganizarea familiei (de multe ori ca urmare a plecărilor în străinătate), modelul educaţional of