Noua pistă de aterizare-decolare a Aeroportului, de 2.100 de metri, nu va putea deveni funcţională decât după ce vor fi deviate pârurile Becaş şi Murători.
Cum ar trebui soluţionată problema "ciocnirii" dintre pista Aeroportului şi centura Vâlcele - Apahida? Pe de-o parte, şeful Administraţiei Bazinale de Apă Someş -Tisa, Dan Canta, este de părere că ar trebui scoasă definitiv bucla de centură, care obstacolează atât noua pistă a Aeroportului cât şi noul culoar prevăzut pentru devierea Someşului. La polul opus, şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, afirmă că un drum deja construit nu are cum să fie anulat şi că, oricum, o deviere a şoselei ar fi mult prea costisitoare. Ca atare, el propune o prelungire a pistei în sens invers, spre oraş, cu circa 100 de metri. Pe de altă parte, nici în etapa de 2.100 de metri, pista nu va putea fi dată în folosinţă dacă mai întâi nu vor fi deviate pârurile Becaş şi Murători.
Ar trebui găsite variante în cel mai scurt timp pentru ca noua pistă de aterizare-decolare să poată fi dată în folosinţă, explică directorul Aeroportului clujean, David Ciceo: "Fizic, cele două proiecte nu se intersectează, însă apropierea de centură crează probleme pistei de aterizare-decolare". Ciceo a apreciat că ideal pentru Aeroport ar fi ca centura să fie deviată cu peste 2 km. "Desigur, aceasta nu este o problemă pentru următorii trei, patru ani, ci pentru următorii şapte - opt, dar pentru că este o problemă complexă, este foarte important ca ea să fie gestionată din timp", a spus Ciceo.
În ciuda acestor recomandări, liderii instituţiilor implicate în rezolvarea acestei probleme nu au căzut încă la un acord. Pe de o parte, directorul Administraţiei Bazinale de Ape Someş - Tisa, Dan Canta, explică, asemeni lui Ciceo, că indicat ar fi să fie scoasă bucla de centură care obstacolează pista. "Este foarte păcat c