Ministrul delegat pentru marile proiecte Dan Şova a declarat, joi, că, în opinia sa, singura soluţie pentru Autostrada Transilvania ar fi încheierea definitivă a contractului cu Bechtel şi găsirea unei variante de finanţare viabilă.
Dan Şova a fost întrebat, la dezbaterea din Comisiile de buget-finanţe pe tema bugetului pe 2013, despre situaţia contractului cu Bechtel şi soluţiile privind Autostrada Transilvania.
Şova a spus că autostrada de la Borş la Braşov ar urma să aibă 415 kilometri şi din 2003 până în prezent, deci în nouă ani, au fost executaţi doar 86 de kilometri, din care 54 de kilometri fiind în circulaţie şi s-au plătit de la buget 1.300.000.000 de euro.
El a precizat că acest contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, când s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat "înţelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL.
Şova a arătat că fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău, Gorj este de 250 de milioane de euro, care nu sunt la buget.
"Opinia mea şi este opinia personală şi vom discuta şi cu reprezentanţii Bechtel, este încheierea definitivă a acestui contract asumându-ne toţi greşelile (...) cred că singura soluţie pe care o avem la dispoziţie în acest moment este să terminăm acest contract şi să găsim o soluţie de finanţare viabilă", a precizat Şova.
Întrebat de ziarişti pe holurile Parlamentului ce se va întâmpla cu datoriile în cazul întreruperii contractului cu Bechtel, Şova a precizat că CNADNR are o datorie punctuală recunoscută de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuţi şi că aceşti bani sunt cuprinşi în buget.
"Noi avem o datorie punctuală recunoscută, CNADNR-ul, de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuţi şi care va trebui achitată. Vom vedea, normal, dacă vor fi şi dânşii