Ministerul Educaţiei a anunţat joi că nu susţine înfiinţarea şcolilor de corecţie şi nici nu are în vedere o asemenea temă pe agenda de lucru, precizarea venind după ce în presă a apărut informaţia potrivit căreia instituţia ar avea un astfel de proiect.
Ministerul Educaţiei Naţionale consideră că măsurile coercitive, precum acelea pe care le presupune şcoala de corecţie, nu sunt un răspuns în privinţa corijării comportamentelor care ies din norma socială general acceptată, susţin oficialii instituţiei.
În opinia Ministerului Educaţiei, prevenţia actelor violente, antisociale, prin educaţie şi consiliere, prin conlucrarea între şcoală, părinţi şi elevi sunt elementele esenţiale în corijarea atitudinii elevilor.
"Sistemul de educaţie, prin instituţiile şi reprezentanţii săi, este chemat să dea direcţii constructive pentru beneficiarii acestuia, elevii", arată, joi, Ministerul Educaţiei într-un comunicat de presă.
Solicitarea privind înfiinţarea şcolilor de corecţie ar fi fost formulată de către federaţiile din învăţământ la discuţiile cu ministrul Educaţiei, după ce în şcoli au avut loc mai multe cazuri de violenţă, potrivit informaţiilor apărute în presă.
Reprezentanţii profesorilor ar fi susţinut înfiinţarea unor şcoli de reeducare pentru elevii agresivi, pentru că aceştia nu se mai tem de scăderea notei la purtare sau de alte sancţiuni din regulamentul şcolar.