Braşovul a deschis lupta împotriva multinaţionalelor şi lansează reţeaua independenţilor
Farmaciştii independenţi din toată ţara s-au reunit sub un singur brand, o iniţiativă pornită de la Braşov. 30 de farmacii din oraş poartă deja sigla „Ethica”
n Adina CHIRVASĂ
De ieri, farmaciile din ţară s-au reunit sub un singur brand – Ethica, grupul farmaciilor independente. Această marcă – ce este déja amplasată deasupra unităţilor, a fost lansată de către farmaciile care fac parte din Federatia Patronatelor Farmaciilor din România, iniţiativa pornind de la Braşov, iar în toată ţara reuneşte aproximativ 250 de astfel de unităţi. La Braşov, 30 de „farmacii ale farmaciştilor” au intrat în grup, din cele 47 câte mai există.
Farmaciştii independenţi din acest grup promit pacientului profesionalism, dar şi respect faţă de principiile morale, pentru că, susţin ei, nu interesul comercial este cel care îi ghidează, ci oferirea unui ajutor pacientului. Practic, omul care le trece pragul este pus pe primul plan. În acest fel, ei vor „să ne salvăm profesia”. Sloganul farmaciilor reunite sub această marcă este „Farmacia care te cunoaşte”.
„Trăim într-o lume în care interesele economice primează, în detrimentul calităţii şi a deontologiei profesionale şi în care există un risc crescut de a cădea victimă strategiilor de vânzare şi automedicaţiei”, susţine Rodica Ioniţă, preşedintă a Federaţiei.
„Vrem să reabilităm imaginea farmacistului în ochiul pacientului. Farmacistul a avut o profesie în interesul pacientului şi lucrurile decurgeau de la sine pentru a fi profitabil. Acum, profesia a devenit o luptă. Vrem ca pacientul să fie corect informat şi consiliat”, a precizat şi Maria Botezatu, preşedinta Colegiului Farmaciştilor Braşov.
Farmaciile reunite sub această „umbrelă” îşi vor păstra independenţa economică şi administrativ