Cristian Tudor Popescu a comentat, la gândul LIVE, campania gândul şi GMP Advertising “Why don’t you come over”, prin care englezii sunt chemaţi să vadă care sunt bogăţiile României şi de ce ţara noastră este mai bună decât a lor.
Senior editorul gândul spune că mesajele campaniei gândul şi GMP sunt remarcabile pentru că sunt inventive şi pline de umor, nu de băşcălie. „Mi-am dat seama de amploarea fenomenului când fiul meu cel mare, care nu citeşte ziare, m-a sunat şi mi-a spus că gândul a ajuns în presa străină. A aflat de pe internet, campania s-a viralizat rapid”, a declarat Cristian Tudor Popescu.
Jurnalistul spune că succesul campaniei „Why don’t you come over” constă în simplul fapt că foloseşte umorul. „Imaginaţi-vă ce reacţie ar fi avut Ministerul nostru de Externe: una patriotică, băţoasă, de genul ‘Da’ ce, dom’ne, noi n-avem ce mânca în România?’. În locul acestei reacţii, care ar fi avut un efect nul pe plan internaţional, avem o reacţie care foloseşte o armă a comunicării şi manipulării extrem de eficientă, umorul. Astfel, campania se dovedeşte copleşitoare, virală, se întinde până la Huffington Post, Channel 4 ori Associated Press”, a comentat Cristian Tudor Popescu.
Două dintre mesajele campaniei "Why don't you come over"
Două dintre mesajele cititorilor gândul,postate prin intermediul aplicaţiei de Facebook
Senior editorul gândul a mărturisit care sunt mesajele sale preferate ale campaniei gândul -GMP. „Motoraşul care a reprezentat succesul campaniei este faptul că le spunem că berea noastră e mai ieftină ca apa lor. Mesajul subliminal este că aici se poate bea bere până latri ca foca, fără limite, ştim că britanicii beau. Dar nu este jignitor, este umor, nu este băşcălie”, a explicat Cristian Tudor Popescu.
Un alt slogan care i-a plăcut jurnalistului este: „Jumătate dintre românce seamănă cu