O agenţie publicitară din România a lansat o campanie care intenţionează să atragă turişti britanici, ca un răspuns la campania negativă pe care intenţionau să o lanseze autorităţile de la Londra împotriva imigranţilor români şi bulgari.
„Berea noastră la draft e mai ieftină decât apa voastră îmbuteliată”, „Jumătate dintre femeile noastre seamănă cu Kate (Middleton, soţia Prinţului William – n.r.). Cealaltă jumătate, cu sora ei”, „Vorbim mai bine engleza decât oriunde aţi fost în Franţa” sunt doar câteva dintre sloganurile campaniei „We may not like Britain, but you will love Romania. Why don’t you come over?” („S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi veţi iubi România. De ce nu ne vizitaţi?”).
Campania lansată de GMP şi site-ul de ştiri Gândul a devenit virală în doar câteva zile de la lansare. Imaginile campaniei au fost atât de mult distribuite, încât au ajuns până şi la Londra, acolo unde miercuri jurnaliştii de la Channel 4, unul dintre posturile publice britanice, au făcut chiar un material despre asta. „România răspunde obraznic la campania Marii Britanii, care se zvonea că vrea să alunge românii şi bulgarii”, scriu cei de la Channel 4.
Jurnaliştii britanici spun că autorităţile de la Londra nu au răspuns nicicum la zvonurile privind o campanile „de alungare” a imigranţilor români şi bulgari, prilej cu care presa britanică şi-a închipuit cum ar suna mesajele campaniei. „Vremea e groaznică şi liderii noştri politici nu sunt cu mult mai buni (decât cei ai României – n.r.). Rămâneţi acolo!” era una dintre sugestiile britanicilor pentru mult-zvonita campanie negativă a Marii Britanii.
Nici românii, creativi din naştere, nu s-au lăsat mai prejos. Astfel, aceştia au lansat „propria lor campanie, ca să aducă britanicii în România”, informează Channel 4. Mihai Gongu, creative director la GMP, şi Alina Zaharescu, senior art director la