Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, a declarat joi că datoria CNADNR către Bechtel de 50 de milioane euro este bugetată şi va fi achitată.
Ministrul a mai declarat, după dezbaterea bugetului SGG de la Comisiile de buget-finanţe din Parlament, că a vorbit cu toţi finanţatorii - BEI, BERD, BM - pentru a găsi finanţare pentru construirea de autostrăzi. „Toată lumea încearcă să găsească finanţări şi investitori şi constructori dispuşi să construiască în concesiune sau în parteneriat public-privat”, a spus Şova.
Se va discuta rezilierea contractului cu Bechtel
Dan Șova a mai explicat că există o datorie recunoscută a CNADNR (n.r. către Bechtel) de 50 de milioane de euro din anii trecuţi care va trebui achitată. „Vom vedea dacă vor fi şi dânşii de acord cu rezilierea, cât va însemna să coste această reziliere. În rest autostrada (n.r. Transilvania) dacă va fi părăsită integral va intra în conservare la CNADNR ca administrator al autostrăzilor şi drumurilor până când va fi concesionată altui constructor. Această datorie de 50 de milioane este bugetată şi va fi achitată”, a mai afirmat Dan Şova.
Acesta a explicat, în timpul dezbaterilor de la Comisiile de buget-finanţe din Parlament, că va trebui găsită o formulă de încetare integrală a contractului semnat cu compania Bechtel pentru Autostrada Transilvania şi găsirea unei alte soluţii de finanţare. „Anul trecut, s-a semnat un act adiţional de către fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, prin care s-a renunţat amiabil de către părţi şi s-a păstrat doar finalizarea tronsoanelor Gilău-Turda şi Suplacu de Barcău-Borş. Pentru primul tronson avem o datorie de 25 milioane euro, care este deja bugetată şi o vom plăti, iar pentru tronsonul Suplacu de Barcău-Borş mai avem o datorie tot în jur de 25 milioane euro. Vom vedea în urma negocierilor cu Bechtel care va fi preţul închei