Directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, a precizat că există soluţii în ceea ce priveşte problema intersectării pistei de 3.500 metri cu centura Vâlcele-Apahida. La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, a declarat că pista de 3.500 de metri ar putea fi prelungită spre Cluj-Napoca, pentru a fi evitată demolarea și mutarea centurii Apahida.
„Suntem în discuţii cu specialiştii pentru că ne interesează să nu cheltuim bani în plus. Ştiam de trei ani de zile unde se va ajunge. Interesul este să nu deranjăm, să nu întrerupem această investiţie (n. centura Vâlcele-Apahida) pentru că este foarte importantă pentru Cluj, dar lucrările la pistă vor merge mai departe. Fără dezvoltarea acestui aeroport, Clujul nu va putea spune nicodată că e capitala acestei regiuni sau că suntem poarta aeriană a Transilvaniei. Oportunitatea nu încape în discuţie, această investiţie trebuie să se realizeze. Eu cred că menirea acestei piste, care este singura investiţie făcută în ultimii 50 de ani în România, a fost să suporte orice fel de avioane”, a precizat Horea Uioreanu, preşedintele CJ Cluj.
Potrivit lui Uioreanu, cea mai potrivă variantă ar fi extinderea pistei cu 200 de metri spre oraş. ”Este cea mai bună variantă. Vrem să prelungim pista cu 200 de metri spre Cluj-Napoca și o vom scurta din partea cu Apahida. Acum terminăm 2.100 de metri, iar în toamnă terminăm această porțiune. Prin extinderea spre Cluj-Napoca evităm mutarea centurii Apahida”, a declarat Horea Uioreanu.
La rândul său, directorul aeroportului David Ciceo a precizat că centura şi pista nu se intersectează.
„Capătul pistei de la 200 de metri faţă de centura de ocolire, în niciun caz fizic nu se intersectează, pot fi anumite obstrucţii. Variantele pe care le analizăm, ideal pentru aeroport ar fi devierea centurii, dar aceasta nu e