Timbrul de mediu, modificarea programului Rabla şi creşterea gradului de absorbţie de fonduri UE, priorităţile Ministerului Mediului
Intrarea în vigoare a noii formule a taxei auto, denumită în continuare timbru de mediu, nu va duce la invadarea României de maşini second-hand, non-euro, întrucât acestea reprezintă un procent foarte mic în totalul importurilor de autoturisme rulate, a declarat, ieri, Rovana Plumb, ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice.
“Timbrul de mediu repară formulele greşite ale taxelor auto din ultimii ani, este prima formulă ce vizează în mod real poluarea şi se adaptează la realitatea din România. Prin noul timbru de mediu, se impune mult mai clar principiul poluatorul plăteşte. Noul timbru de mediu va fi o taxă de mediu mult mai autentică, pentru că se calculează, în principal, în funcţie de emisia de CO2 (luată în calcul în întregime pentru timbru, faţă de 30% în legea în vigoare), înscrisă în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare. Aş vrea să mai spun încă o dată: România nu va fi invadată de maşini second-hand foarte vechi (non-euro), din simplul motiv că acestea reprezintă un procent foarte mic în totalul importurilor de autoturisme second-hand din România!”, a explicat Rovana Plumb, potrivit Agerpres.
Aceasta a menţionat, totodată, că maşinile Euro 3 şi Euro 4 reprezintă un pericol iminent de poluare. “Adevăratul pericol de poluare este reprezentat de maşinile Euro 3 şi Euro 4, care vor fi în circulaţie mai mult timp, şi care vor fi taxate mai mult. Pe scurt, noul timbru menţine cote similare celor din prezent pentru maşinile cu tehnologie Euro 5 (în multe cazuri cotele scad, iar în unele cazuri cresc) şi măreşte cotele pentru maşinile cu tehnologii Euro 4 şi Euro 3”, a explicat Rovana Plumb.
Modificări în programul Rabla
Ministrul Mediului a declarat că programul Rabla din acest