Ziarul Gândul a lansat o contra-campanie la cea dusă în Marea Britanie, unde au fost create reclame pentru a-i descuraja pe români şi bulgari să plece la muncă în Marea Britanie. Este vorba despre o campanie cu mesaje pozitive popularizată chiar şi de Channel 4, unul dintre cele mai importante posturi TV din Anglia.
La mesajul de descurajare al britanicilor, românii au ştiut să răspundă într-o manieră care a întors situaţia în favoarea lor. "Veniţi în România! Jumătate din femeile noastre arată precum Kate. Cealaltă jumătate seamănă cu sora ei". Este unul dintre mesajele publicate de Gândul în campania "Why don't you come over?". Mesajul transmis cu ajutorul unei agenţii publicitare este ospitalier: "S-ar putea să nu ne placă Marea Britanie, dar voi o să iubiţi România. De ce nu veniţi la noi?".
Marea Britanie este îngrijorată de un potenţial aflux de muncitori români şi bulgari, după ridicarea restricţiilor în 2014. În încercarea de a-i convige să nu vină în insulă, The Guardian şi-a invitat cititorii să vină cu idei, pentru a ajuta Guvernul britanic să lanseze această campanie de descurajare. Ziarul a publicat unul dintre sloganurile propuse. "Nu veniţi în Marea Britanie, plouă şi job-urile sunt puţine şi prost plătite!", este mesajul britanicilor.
Channel 4 l-a intervievat pe ambasadorul României în Marea Britanie, Ion Jinga şi pe cel al Bulgariei, Konstantin Dimitrov. "Nu vă faceţi griji! Nu avem de gând să vă invadăm", a declarat amuzat ambasadorul român.
Ziarul Gândul a lansat o contra-campanie la cea dusă în Marea Britanie, unde au fost create reclame pentru a-i descuraja pe români şi bulgari să plece la muncă în Marea Britanie. Este vorba despre o campanie cu mesaje pozitive popularizată chiar şi de Channel 4, unul dintre cele mai importante posturi TV din Anglia.
La mesajul de descurajare al britanicilor, românii au ştiut