Că România stă jalnic la capitolul infrastructură, de orice fel ar fi ea, nu mai este o ştire pentru nimeni. Dar că Guvernul României taie cu bună ştiinţă finanţarea marilor lucrări de infrastructură ar trebui să reprezinte un breaking news continuu până când Executivul şi-ar băga minţile în cap şi ar suplimenta fondurile pentru asemenea proiecte .
Diminuarea de cinci ori a sumelor necesare, în acest an, pentru construcţia metroului din cartierul Drumul Taberei, şi pe cale de consecinţă posibila întârziere a lucrărilor cu patru ani, mi se pare un atentat la unul dintre cele mai valoroase asseturi ale omului: TIMPUL.
Studiile recente arată că un bucureştean pierde în trafic, într-un an, 353 de ore, adică peste două săptămâni. Dacă cuantificăm în bani timpul pierdut anual în ambuteiaje de un locuitor al Capitalei rezultă o sumă de 847 de euro (fără a avea pretenţia unui calcul sofisticat, am înmulţit salariul mediu pe oră cu numărul de ore pierdute în trafic).
În acest context, cum poţi să cataloghezi decizia autorităţilor de a măcelări bugetul pentru construcţia Magistralei 5 de metrou, vitală pentru decongestionarea traficului din oraş? Eu cred că foarte simplu: iresponsabilitate. La fel se numeşte şi decizia de a nu aloca, pentru 2013, bani mai mulţi pentru construcţia de autostrăzi (bugetul CNADNR este 5,8 miliarde de lei, mai mic decât cel din 2012).
Poate nu ştiaţi dar noi pierdem anual peste 250 de milioane de euro din cauza stării precare a infrastructurii, mai precis din cauza lipsei unei reţele de autostrăzi demne de secolul XXI. Asta ca să nu mai punem la socoteală câte investiţii de calibru ne-au scăpat printre degete, tot din acest motiv.
Marile lucrări de infrastructură reprezintă prioritatea zero pentru România şi Guvernul trebuia să scoată bani din pământ, din iarbă verde pentru finanţarea masivă a acestora. Chiar niciun mi