Piaţa oficială a lactatelor a scăzut anul trecut cu 20-25% în volum comparativ cu 2011 din cauza diminuării puterii de cumpărare a românilor, potrivit estimărilor lui Dorin Cojocaru, director general al Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL).
"Consumul de lapte a fost anul trecut de 60 de litri per capita, infim comparativ cu alte ţări occidentale. Consumul nu a scăzut pentru că a dispărut laptele din preferinţele românilor, ci din cauza priorităţilor din bugetul familiei", a explicat el.
Din punctul de vedere al valorii, comparativ cu 2008 piaţa oficială a laptelui (fără vânzările prin pieţe sau consumul de lapte din producţie proprie) a scăzut de la 2 mld. euro la 0,8 mld. euro anul trecut.
"Piaţa a scăzut uniform pe toate categoriile de produse. Pot spune că se vinde ce este mai ieftin (..). Totuşi încep să crească preferinţele pentru «fabricat în România» şi acesta este un lucru bun", a mai spus Cojocaru.
APRIL are 44 de membri dintre care 39 producători de lactate care procesează 70% din laptele materie primă din România. Printre membrii asociaţiei se află şi Danone, Albalact, FrieslandCampina şi Covalact.
Piaţa oficială a lactatelor a scăzut anul trecut cu 20-25% în volum comparativ cu 2011 din cauza diminuării puterii de cumpărare a românilor, potrivit estimărilor lui Dorin Cojocaru, director general al Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL).
"Consumul de lapte a fost anul trecut de 60 de litri per capita, infim comparativ cu alte ţări occidentale. Consumul nu a scăzut pentru că a dispărut laptele din preferinţele românilor, ci din cauza priorităţilor din bugetul familiei", a explicat el.
Din punctul de vedere al valorii, comparativ cu 2008 piaţa oficială a laptelui (fără vânzările prin pieţe sau consumul de lapte din producţie proprie) a scăzut de la 2 mld. euro la 0,8 m