Gata, a început şi Artmark, a dat cep la licitaţii pe anul acesta. O făcuseră şi ceilalţi, Goldart şi Alis. Cum vânzarea tradiţională, de iarnă, s-a consumat în Luna cadourilor, când este "bătaia peştelui", acum Artmark a oferit altceva, a mers pe o idee cum le are în ultimul timp, din ce în ce mai tematice şi mai ingenioase. Teoretic ar fi două licitaţii, una de Artă românească importantă, şi alta de Artă postmodernă şi contemporană. Parcă am fost auziţi, în pledoaria noastră de început de an pentru arta contemporană şi anul ei de foc şi vârf. Dar cu siguranţă este vorba şi de o rezonanţă între marile spirite care suntem, în constatarea fenomenelor şi efectelor sensibile ale pieţei de artă din România.
Preţurile şi oferta de la prima licitaţie Artmark din acest an sunt la nivel înalt, ca şi ponderea adjudecărilor. Vedeta vânzării este un fost Mărţişor, "Femei în parc" de Andreescu, plecat acum pentru 130 de mii de euro, cel mai mare preş pentru un simbol al primăverii, fie el şi operă de artă. Dacă în 2011, pictura era evaluată la 75 -125 de mii de euro, acum, poate şi din cauza prăbuşirii monedei europene în competiţie cu impetuosul leu postsuspendare, estimarea a fost de 80 -150 de mii de euro, iar adjudecarea, la cifra anterior numită, 130.000. Acest preţ aminteşte de anul în care suntem şi este identic cu cel din 2011, la care s-a vândut "mărţişorul". Altfel spus, revenirea atât de rapidă în vânzare a picturii a anulat posibilul profit pe care achiziţionarea ei ar fi trebuit să îl aducă. Dacă mai punem şi taxele, semnificative, inflaţia şi posibilele dobânzile bancare, suntem departe de a semnala o afacere bună. Principiul a fost unul corect, Andreescu este un pictor ale cărui creaţii apar rar în licitaţii şi mereu la preţuri bune, dar graba a stricat treaba, mai ales că această reintrare pe piaţă se petrece la început de an, deci într-o conjunctură specia