Ministerul Educaţiei nu intenţionează să înfiinţeze şcoli de corecţie, pentru îndreptarea comportamentelor elevilor, aşa cum s-a vehiculat în ultimele zile. „Ministerul Educaţiei Naţionale consideră că măsurile coercitive, precum acelea impuse de şcoala de corecţie, nu sunt un răspuns în privinţa corijării comportamentelor care ies din norma socială general acceptată. Prevenţia actelor violente, antisociale, prin educaţie şi consiliere, prin conlucrarea între şcoală, părinţi şi elevi sunt elementele esenţiale în corijarea atitudinii elevilor. Sistemul de educaţie, prin instituţiile şi reprezentanţii săi, este chemat să propună şi să identifice direcţii constructive pentru beneficiarii acestuia, elevii”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Liderul Sindicatului Liber din Învăţământ (SLI), Emil Tudor, este total împotriva înfiinţării unor astfel de centre. „Centru de reeducare sună destul de dur. Aceşti copii care au devieri de comportament vin din medii diferite. Au motivele lor, pentru că mulţi dintre ei sunt lăsaţi în grija unor persoane care nu sunt părinţii şi suportă mai greu absenţa părinţilor”, a spus Emil Tudor.
În opinia sa, psihologul şcolar ar fi de un mai mare ajutor. „Funcţionarea cabinetelor de psihologie şcolară este total deficitară atât la nivel judeţean cât şi la nivel naţional. Este foarte important ca pe zone să funcţioneze aceste cabinete. Trebuie înţeles şi de familie, copil, profesor, părinte că o evaluare iniţială începând cu grădiniţa, cu clasa pregătitoare, intrare în clasa a V-a şi liceu trebuie să existe. Dacă omul de la catedră evaluează copilul din punct de vedere ştiinţific, pentru pregătirea profesională, cea psihică începe încă de la grădiniţă. Mai puţin aceşti copii sunt evaluaţi în ceea ce priveşte comportamentul şi aici evaluarea trebuie făcută de oameni de specialitate, care trebuie să întocmească o