Lansarea de aseară a noilor BlackBerry şi a sistemului de operare al companiei nu a impresionat analiştii financiari, care au redus cota firmei la bursă. Majoritatea utilizatorilor nu sunt impresionaţi de magazinul de aplicaţii.
Research in Motion şi-a schimbat numele aseara în BlackBerry şi a lansat două dispozitive: Z10 şi Q10. Primul este un smartphone touchscreen de 4,2 inci, iar al doilea este un smartphone cu taste, poate cel mai bun astfel de dispozitiv din lume în momentul acesta.
Dar ce au zis analiştii de piaţă? "Deşi a fost un entuziasm crescut pentru produsele BlackBerry, vedem un spaţiu limitat pentru performanţe crescute pe o piaţă supercompetitivă", sunt de părere analiştii de la Creddit Suisse.
Potrivit Reuters, cotaţia RIM la bursa Nasdaq va fi cu 3% mai mică la începutul sesiunii de tranzacţionare. Firma a închis aseară cu 12% mai puţin faţă de începutul sesiunii, deşi optimismul pentru această lansare era mare, iar cotaţiile ajunseseră la niveluri record pentru ultimii ani.
De asemenea, şi analiştii de la Evercore Partners au scăzut ratingul companiei, deoarece nu se aşteaptă ca dispozitivele cu BlackBerry 10 să reuşească să producă o întoarcere a preferinţelor pieţei. "Noul hardware şi sistemul de operare sunt îmbunătăţiri radicale ale vechilor produse, dar ne aşteptăm la un răspuns slab din cauza imaginii de brand pătate", au spus analiştii de la Evercore.
În plus, analiştii de la Barclays consideră că Research in Motion, acum numit BlackBerry, a avut cea mai bună lansare pe care şi-o putea imagina, dar din păcate preţurile dispozitivelor ar putea fi prea mari pentru multe pieţe în curs de dezvoltare şi, de asemenea, nu ştiu cum se vor adapta cei din domeniul corporatist la noile dispozitive. Ultimul motiv pentru reticenţa la produsele BlackBerry este faptul că device-urile companiei nu vor fi disponibile la toţi ope