Google Inc., liderul mondial la vânzarea spațiului de publicitate pe motoare de căutare, abia și-a recăpătat prima poziție pe piața în creștere la 7,6 miliarde dolari a reclamelor video din mediul online. Coroană îi fusese smulsă în precedentele două luni de o companie înființată cu doar 6 ani în urmă, cu o valoare de zece ori mai mică, transmite Bloomberg.
BrightRoll Inc., o companie cu sediul în San Francisco care ajută vânzătorii de publicitate să plaseze reclamele video pe site-urile web, a depășit Google după numărul de reclame video din online în două din ultimele trei luni, potrivit firmei de cercetare ComScore Inc.
Google face bani din vânzarea de spații pentru reclame care rulează în fața utilizatorilor care privesc filmulețe pe YouTube, site pe care Google îl deține și îl operează. BrightRoll potrivește agenții de publicitate cu site-urile concurente și ia o parte din bani. Acest lucru ajută compania să sifoneze “publicitarii” de la Google într-o piață care, potrivit AccuStream Research, a sărit cu 52% anul trecut, în condițiile în care tot mai multă lume s-a uitat la programe TV și filme online.
“BrightRoll și Google sunt umăr la umăr. BrightRoll a făcut o treabă formidabilă pentru a-și crește afacerile”, spune dan Piech, de la ComScore.
Precum o companie de publicitate de modă veche, BrightRoll acționează ca intermediar între furnizorii de publicitate și furnizorii de conținut. În loc de a cumpăra spațiu în timpul show-urilor TV pentru clienții săi, Bright Roll găsește site-urile web și companiile care caută să ruleze reclame video, îi pune în contact, iar apoi ia o parte din bani după încheierea acordului.
Cu toate că Google se concentrează în special pe vânzarea de reclamă pe YouTube, cel mai mare site web video, concurează de asemenea cu BrightRoll, un serviciu similar.
BrightRoll a pus presiune în creștere