Se vorbeşte tot mai mult de intrarea României în Spaţiul Schengen, dar apar, în acelaşi timp, tot mai multe semne de întrebare cu privire la securizarea frontierei. Mai exact, se vorbeşte, pe la colţuri, despre nişte veritabile breşe în frontiera de stat. Mai exact, la o întâlnire de lucru care a avut loc la Instituţia Prefectului, şeful Sectorului Poliţiei de Frontieră Berveni, comisarul Iacob Bere, i s-a plâns prefectului Eugeniu Avram de faptul că: “suntem nevoiţi să muncim cu jumătate, poate un sfert din numărul total de angajaţi de la alte sectoare, deşi avem de acoperit aceeaşi distanţă”. O altă problemă se înregistrează la Biroul Vamal Halmeu, acolo unde controlul amănunţit se desfăşoară în nişte condiţii precare, favorizându-se în mod indirect contrabanda cu ţigări, cu atât mai mult cu cât Halmeul este unul din principalele puncte de tranzit.
Semnal de alarmă la Berveni
Şeful Sectorului Poliţiei de Frontieră (SPF) Berveni, comisarul Iacob Bere, i s-a plâns prefectului Eugeniu Avram că dispune de un efectiv insuficient de personal, recunoscând indirect că sectorul pe care îl conduce poate deveni o breşă în frontiera de stat a României. “Noi avem doar jumătate, poate chiar un sfert din numărul de angajaţi faţă de alte sectoare. Chiar dacă suntem un sector de tip II, avem de acoperit tot circa 30 de kilometri ca şi în cazul altor sectoare. Noi ne axăm mai mult pe migraţia ilegală, căci nu avem punct de trecere a frontierei de stat”, a declarat comisarul Iacob Bere. În condiţiile lipsei de personal apare o problemă foarte mare, după cum a recunoscut chiar şeful SPF Berveni: pista de biciclete care traversează SPF Berveni, în condiţiile în care foarte mulţi biciclişti se “rătăcesc” prin zonă. “Avem o problemă mare cu pista de bicilete spre Ungaria, fiindcă foarte mulţi biciclişti se rătăcesc în zonă, iar colegii mei trebuie să intervină”, a p