10 milioane euro - garantia de participare la privatizarea "CFR Marfa". Autoritatile au facut din nou primul pas in procesul de vanzare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa - au postat pe site-ul Minis-terului Transporturilor (MT) Strategia de privatizare a companiei de stat, proiectul putand fi dezbatut pana la data limita de 10 februarie 2013. Nu este prima data, insa, cand MT publica o strategie de privatizare a "CFR Marfa". De circa zece ani, toate guvernele au anuntat, pe rand, aproape in fiecare an, ca "CFR Marfa" va fi privatizata, supunand dezbaterii diverse strategii de instrainare a societatii. Pana acum, insa, nu a avut loc nicio procedura de licitatie pentru vanzarea operatorului feroviar de marfa, privatizarea acestei companii fiind, de fiecare data, amanata, din diverse motive. Ultimul anunt in care MT anunta amanarea vanzarii pachetului majoritar de actiuni al "CFR Marfa" a fost facut anul trecut, in luna octombrie, motivatia fiind lipsa avizului Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), scrie Bursa.ro.
Al 10 lea milionar din TOP 300 a preluat Electroputere Craiova. Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grampet Grup si unul dintre cei mai bogati romani potrivit TOP 300 Capital, a preluat producatorul de locomotive Electroputere Craiova, respectiv Reloc SA, cea mai importanta companie din zona reparatiilor si modernizarii de locomotive. Grampet Group, cel mai mare jucator privat de pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, a facut, recent, doua achizitii extrem de importante, care reconfirma pozitia dominanta a societatii in sectorul feroviar, consolidand in acelasi timp industria feroviara din Romania. La finalul anului 2012, Grampet Group a achizitionat activitatea de productie de locomotive de la Electroputere Craiova, fosta Divizie de Vehicule Feroviare si Urbane- DVFU care a fabricat peste 1.000 l