În T4 2012, pe plan global, piaţa a crescut cu peste 75%, la 52,5 mil. unităţi
Iulian Stanciu - eMag: În România, vânzările au crescut de 4,5 ori faţă de 2011
Piaţa tabletelor îşi continuă expansiunea şi câştigă tot mai mult loc în casele pasionaţilor de tehnologie, însă ritmul cu care a crescut în ultimele trei luni ale anului trecut indică o evoluţie incredibilă pentru cei prinşi în această piaţă.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă, IDC, în trimestrul al patrulea al anului trecut, vânzările de tablete au crescut, la nivel global, cu 75,3%, faţă de intervalul similar din 2011. Astfel, în intervalul a doar trei luni, perioadă favorizată şi de luna cadourilor şi a reducerilor, s-au vândut, în întreaga lume, aproximativ 52,5 milioane de tablete. În T4 din 2011 s-au vândut 29,9 milioane de unităţi.
Unul dintre principalele motive este acela al preţului. Tabletele s-au ieftinit mult în ultimele 12 luni, iar gama tot mai variată de dispozitive scoase pe piaţă a condus la o creştere a vânzărilor impresionantă. Totodată, perioada sărbătorilor de iarnă a avut un aport important în vânzări, dar fiind vorba de o creştere semnificativă comparată cu aceeaşi perioadă din 2011, preţul şi popularizarea acestui tip de gadgeturi sunt factorii determinanţi pe această piaţă.
Comparat cu trimestrul precedent de anul trecut, evoluţia este la fel de impresionantă. Astfel, în trimestrul patru, faţă de trimestrul al treilea de anul trecut, vânzările au crescut în volum cu aproximativ 74,3%. În T3 din 2012 s-au vândut 30,1 milioane de tablete.
Contactat de Curierul Naţional, Iulian Stanciu, CEO-ul celui mai mare retailer electro-IT online din România, eMag, a declarat că vânzările de tablete de pe piaţa locală au avut o creştere mult mai mare decât cea de la nivel mondial. "În Romania, tabletele au avut cea mai spectaculoa