După ce o perioadă a fost implicat mai mult în scandaluri mondene, actorul Claudiu Bleonţ revine în forţă pe scenă, întruchipându-l convingător pe Tipătescu, în „O scrisoare pierdută“ de la Craiova.
Claudiu Bleonţ rămâne un mare actor. Mi-am amintit de acest lucru urmărindu-l în spectacolul „O scrisoare pierdută“, regizat de Mircea Cornişteanu la Teatrul Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova. Montarea în care Claudiu Bleonţ întruchipează un Tipătescu foarte chipeş – îmbrăcat în actul întâlnirii cu electorii într-un epatant costum roşu asortat la pantofii la fel de incandescenţi – a fost reprezentată săptămâna trecută pe scena Teatrului Odeon din Capitală.
Actorul, în vârstă de 53 de ani, l-a interpretat şi pe Caţavencu în spectacolul omonim al lui Grigore Gonţa de la Teatrul Naţional din Bucureşti din 2003. Tot într-un Caragiale, l-a jucat doi ani mai târziu şi pe Rică Venturiano, în „O noapte furtunoasă“, în regia lui Toma Enache.
Între timp, artistul care l-a interpretat pe Oreste în „Trilogia antică“ a lui Andrei Şerban şi care promitea să fie un vârf de lance al generaţiei
sale s-a pierdut în ipostaze care mai de care mai jenante. În ultimii ani, l-am văzut mai puţin pe scenele mari de teatru şi mai mult în emisiunile mondene de la televizor, în calitate de ex-soţ al lui Beatrice Rancea şi actual soţ al Andrei Negulescu. De fiecare dată, Claudiu Bleonţ a şocat prin histrionismul declaraţiilor epatante şi nonconformiste. Apogeul penibilului l-a atins, în urmă cu doi ani, când a ajuns să-şi dea jos chiloţii, la propriu, într-o conferinţă de presă. Ne-am întrebat atunci, cu tristeţe, ce s-a ales din caracterul actorului mare de altădată.
UN CAŢAVENCU REVELAŢIE
Din fericire, pe scena Odeonului, Claudiu Bleonţ, în rolul lui Tipătescu, ne-a arătat din nou măsura întregului său talent actoricesc: şi-a dozat calm, stăpân pe mijloacele