Privatizare pe 1 euro si 150 de milioane investitii, sau modelul General Motors. Singura solutie pentru salvarea Oltchim prin procedura de insolventa ar fi ca statul sa steaga datoriile de 400 de milioane de euro, iar Consiliul Concurentei si Parchetul sa deschida investigatii separate pentru verificarea contractelor, spune, intr-un interviu acordat cursdeguvernare.ro, avocatul Gheorghe Piperea, seful firmei Rominsolv, administrator judiciar al combinatului, consfintit miercuri de Tribunalul Valcea.
Piperea a expus doua planuri de privatizare prin insolventa - fie vanzarea pe 1 euro plus 150 de milioane de euro investitii, fie dupa un model folosit la General Motors, in SUA, informeaza Cursdeguvernare.ro.
Planul A este ca statul roman, care detine 54% din actiunile emise de Oltchim, sa se retraga din aceasta societate, din pozitia de actionar, vanzand actiunilee respective pe un pret. Poate sa fie si 1 euro, pana la urma, pentru ca cel care vine in postura de actionar majoritar trebuie sa vina si cu cash suficient pentru a cuprinde necesitatile de finantare a investitiilor necesare la Oltchim, estimate, de cei care au facut diverse rapoarte de audit, undeva la 150 de milioane de euro. Pentru ca, pentru a ajunge Oltchim pe situatia de break-even, adica la 65% din capacitate, ar trebui ca foarte multe utilaje sa fie inlocuite, altele reconditionate etc. Este o investitie care trebuie facuta in 3 ani, deci faptul ca un investitor ar da 1 euro pe aceste actiuni nu inseamna ca nu plateste nimic. Ii trebuie un curaj imens sa vina sa investeasca intr-o astfel de societate 150 de milioane de euro, a spus Piperea.
“Planul B este, dupa parerea mea, mult mai eficient, mai ales ca s-a folosit in cazuri cum sunt General Motors si Chrysler. Este o separare, pe care trebuie sa o opereze administratorul judiciar, intre activele rele si datoriile s