Diferenţe substanţiale între prevederile din buget, rezultate şi costurile aprobate, proiecte restrânse care se extind pe durate lungi de timp sau lucrări pentru care au fost alocate fonduri fără ca ele să fie realizate, acestea sunt doar câteva dintre rezultatele auditului performanţei unor programe finanţate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), cuprinse în "Raportul Public pe anul 2011" întocmit de Curtea de Conturi.
Pentru subprogramul de reabilitare, modernizare şi asfaltare a drumurilor de interes judeţean şi de interes local s-au alocat de la bugetul de stat fonduri în valoarea totală de circa 1,3 miliarde de lei. Lucrările care au fost recepţionate şi care au fost plătite, în perioada 2009-2011, au avut o valoare de peste 1,28 milioane de lei. Restul sumei a fost restituită ministerului.
De asemenea, de la începutul programului şi până anul trecut au fost finalizaţi 15.840 de kilometri de drum din cei 26.401 kilometri finanţaţi, potrivit "Raportului public pe anul 2011".
În documentele ministerului de resort legate de descrierea acestui program se evidenţiază "faptul că rezultatele aşteptate nu se referă şi la aspecte cantitative". În urma activităţilor de audit desfăşurate de Curtea de Conturi s-a ajuns la concluzia că este dificil de realizat o evaluare a eficienţei cu care au fost cheltuite fondurile, dar şi a gradului de atingere a scopului programului având în vedere faptul că indicatorii de performanţă şi de rezultate nu au fost prezentaţi potrivit prevederilor în vigoare (punctul 5 din anexa OMFP nr. 1159/2004).
Potrivit aceluiaşi document, membrii structurilor de specialitate din cadrul ministerului nu au elaborat un program multianual sectorial care să aibă în vedere transpunerea în practică la nivelul întregii ţări "a sarcinilor privind dezvoltarea infrastructurii, r