Ce frumoasă aniversare: 100 de licitaţii! Cu Iser, Vasile Popescu, Mircea Ciobanu, Jean Cheller. Şi cu alte zeci de colecţionari fericiţi că îşi găsesc sprijin pentru a-şi extinde pasiunea. După trei ani de criză, Goldart are această aniversare şi merge mai departe. Care o fi oare satisfacţia cea mai mare a unui negustori de artă? Câştigul, banii, sau fericirea colecţionarului care vine şi spune cu ochi scânteietori, victorios, că a reuşit să îşi cumpere lucrarea dorită? Răspunsul este în unele cazuri un principiu, alteori o plăcută ghiduşie...
Iser cred că ar fi fost încântat să aibă două lucrări într-o licitaţie cu numărul 100: Peisaj la Balcic, guaşă şi temepera/hârtie, şi Femeie la malul mării, creion, guaşă, tempera/hârtie. Lucrări de aproximativ 4.000 de euro. Sau Cheller? Onorează această licitaţie aniversară cu una dintre cele mai frumoase compoziţii cu flori: un ulei eveluat la nici 3.000 de euro. Şi erau zile în care Cheller a fost licitat peste Iser, peste Petraşcu chiar... Aşa cerea piaţa. Până la urmă, pe orice piaţă, cine are sau aduce banii poate cumpăra orice... Arta şi ea se supune, chiar dacă există şi episoadele în care Pallady îşi gonea unii cumpărători doar pentru că pur si simplu îi erau antipatici...
În vremurile noi, Pallady este unul dintre artiştii care îi poate agita pe colecţioanari. A fost primul artist care a urcat peste "intangibilul" Grigorescu. Apoi a urmat Tonitza, cel care acum este cel mai bine vândut pictor român. Tonitza a ajuns primul în topul vânzărilor la o licitaţie condusă tot de Alexandru Ghilduş, în 2007, cu Studiu pentru un portret. Apoi a fost trecut şi pragul de 100.000 de euro cu Minora, tot un Tonitza licitat la Goldart. Şi Ion Andreescu are un record de strigare încă neatins în România: 265.000 - 300.000 de euro pentru Cap de fetiţă, în aprilie 2009. A fost un moment de curaj numai afişarea unor aşa su