18 angajaţi ai Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor au ca atribuţii controlul unităţilor care produc alimente de origine animală. Ca să fie controlaţi, patronii încheie contracte de prestări servicii cu DSVSA.
Verificarea unităţilor care produc alimente de origine animală este făcută de către 18 angajaţi ai Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, în baza contractului de prestări servicii. În acest fel se face o monitorizare a acestora, dar nu cu personalul lor, ci al DSVSA. În baza Ordinului 64 din 2007, cei 18 angajaţi ai DSVSA au contracte de muncă pe perioadă determinată. Aceştia sunt medici veterinari şi personal veterinar auxiliar. Aceste controale poartă denumirea de „controale oficiale sanitar-veterinare“ şi reprezintă „orice formă de control pe care îl efectuează personalul de specialitate pentru verificarea conformităţii cu legislaţia în domeniul alimentelor, precum şi cu regulile de sănătate şi bunăstare a animalelor”.
Personalul de specialitate care realizează controlul oficial sanitar-veterinar în unităţi este subordonat tehnic şi administrativ Direcţiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, prin medicul veterinar de circumscripţie sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, şi are, în principal, următoarele obligaţii:
- să îşi desfăşoare activitatea cu respectarea prevederilor contractului semnat de unitate cu Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor,
- să verifice implementarea procedurilor bazate pe principiile privind analiza riscurilor şi punctele critice de control,
- să urmărească remedierea deficienţelor constatate,
- să întocmească şi să înainteze la Direcţia Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor, prin medicul ve¬ terinar de circumscripţie sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor