Întreaga zonă a Pieţei Unirii, una dintre cele mai aglomerate locuri din Bucureşti şi implicit din România, a intrat într-un proces de reamenajare în luna noiembire, anul trecut. Proiecul viza refacerea completă a trotuarelor de pe toate laturile pieţei şi amenajarea parcării de taxiuri din faţa Magazinului Unirea. Şantierul a fost abandonat în decembrie, iar mare parte din ce s-a construit până atunci este acum compromis.
Dacă în ceea ce priveşte spaţiul destinat taxiurilor din Piaţa Unirii, muncitorii au dus lucrarea până la capăt, şantierele întinse pe toate trotuarele din această zonă au îngheţat complet, odată cu venirea iernii. Mai mult decât atât, trotuarele care au fost reparate parţial în noiembrie şi decembrie se degradează pe zi ce trece datorită calităţii execrabile a lucrării şi a nesimţirii unora dintre şoferi care îşi parchează maşinile pe zona pietonală de aici.
În dreptul Magazinului Unirea reamenajarea spaţiului petonal a fost făcută doar pe jumătate, deşi întreaga zonă a fost decopertată în luna noiembrie. Până la venirea sezonului rece, muncitorii au reuşit să acopere doar o treime din respectivul spaţiu, iar după sistarea lucrărilor, ceea ce reuşiseră să schimbe până în acel moment s-a prefăcut într-un morman de pietre sparte.
Din cauza şantierului neîmprejmuit şi a şoferilor care îşi lasă maşinile pe trotuarul din faţa centrului comercial de la Unirii, multe din plăcile de pavaj pietonal de aici s-au spart sau au fost dizlocate din pavaj. Un alt motiv pentru care ceea ce s-a făcut până acum în această zonă nu a rezistat nici măcar 3 luni este calitatea proastă a materialelor folosite de constructori.
Plăcile de piatră folosite la pavarea trotuarelor de la Unirii, asemănătoare cu cele de la Piaţa Universităţii sau de pe Bulevardul Magheru, sunt mai subţiri decât cele recomandate pentru pavarea unor zone intens circulate. D