Reprezentanţii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa au semnat, vineri, la sediul Ministerului Transporturilor, contractul pentru execuţia proiectului „Finalizarea Digului de Larg din Portul Constanţa, extindere cu 1050 metri”, finanţate din fonduri europene. „Această semnare se înscrie în strategia ministerului pe care am spus că o vom implementa, aceea de a deschide cât mai multe lucrări finanţate cu fonduri europene, acestea reprezentând o prioritate a mandatului meu”, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Evenimentul vine la aproape trei ani de la lansarea primei licitaţii pentru dig, timp în care statul român şi ofertanţii s-au acţionat reciproc în judecată, bugetul UE alocat acestui proiect, în valoare de 120 milioane euro, fiind într-un real pericol de blocaj. Cu cinci luni înainte de termenul limită la care înceta finanţarea, respectiv 30 iunie 2013, statul român a reuşit să încheie acest contract, în baza unei decizii irevocabile emisă de către Curtea de apel Bucureşti în dosarul digului de larg.
Procedura de selectare a executantului proiectului a demarat în februarie 2010 şi s-a transformat într-un scandal cu implicaţii internaţionale. Imediat după finalizarea licitaţiei, câştigată iniţial de Möbius Bau GmbH, ceilalţi ofertanţi au făcut contestaţii. Printre nemulţumiţi se aflau SC Grup Servicii Petroliere SA, firmă controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu şi Van Oord Dredging and Marine Constructors. Un al patrulea ofertant, Jan de Nul NV s-a aliat cu GSP în demersurile în instanţă pentru câştigarea licitaţiei. Din cauza deciziilor contradictorii date de instanţe, dar şi a faptului că până la urmă câştigătorul iniţial al licitaţiei Möbius Bau, a făcut pasul înapoi sub pretextul că oferta iniţială de 80 milioane euro pentru finalizarea digului nu mai este de actualitate (decizie pe undeva de înţeles