Investitorii strategici interesaţi să preia pachetul majoritar de acţiuni la compania CFR Marfă vor trebui să plătească o garanţie de participare la licitaţie de zece milioane euro, condiţia fiind prevăzută pentru a fi descurajaţi investitorii neserioşi, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.
'Pentru a descuraja eventualii investitori neserioşi, garanţia de participare la licitaţie va fi de zece milioane euro, reprezentând 17% din valoarea nominală a acţiunilor CFR Marfă. Va fi o licitaţie cu oferte preliminare neangajate, iar apoi vor fi depuse oferte în plic de către investitorii strategici interesaţi de privatizare', a declarat ministrul Transporturilor.
Acesta a precizat că, la jumătatea lunii mai, va fi finalizată lista cu investitorii precalificaţi, iar pe 20 iunie 2013 va fi desemnat câştigătorul licitaţiei.
Ministrul a menţionat că un aviz asupra privatizării companiei va fi dat cel mai probabil de Consiliul Suprem pentru Apărarea Ţării în şedinţa din 15 februarie.
De asemenea, Relu Fenechiu a subliniat că au existat discuţii cu reprezentanţii FMI, Comisia Europeană şi Banca Europeană astfel încât datoriile CFR Marfă să fie şterse, iar infrastructură feroviară aflată în subordinea companiei să fie transferată la CFR SA - administratorul infrastructurii feroviare.
Şeful misiunii FMI, Erick de Vrijer, a declarat la începutul săptămânii, pentru AGERPRES, că CFR Marfă reprezintă 'un punct cheie în programul cu instituţia financiară internaţională, are un rol cheie în sistemul de transport din România, face pierderi, are arierate, noi arierate. Ar trebui să fie o companie profitabilă care să investească în traficul feroviar. Privatizarea CFR Marfă cu un investitor strategic este cea mai bună soluţie.'
La rândul său, premierul Victor Ponta semnala, după întâlnirea cu delegaţia FM