Campania Gândul şi GMP Advertising "Why Don’t You Come Over?", începută cu patru zile în urmă ca răspuns la intenţia guvernului britanic de a-i descuraja pe români şi bulgari să vină în Marea Britanie în 2014, după ridicarea restricţiilor de muncă, a fost dezbătută în presa din SUA, Franţa, Germania
Dezbătută iniţial de instituţiile de presă din Marea Britanie, campania "Why Don’t You Come Over?" a ajuns şi în SUA, preluată de agenţia de ştiri Associated Press, dar şi în Franţa, unde jurnaliştii Le Monde au scris despre iniţiativa The Guardian şi răspunsul dat de Gândul, notează gandul.info.
Postul britanic BBC a publicat pe site-ul său un material în care prezintă iniţiativa Gândul: "Campania media românească «Why don't you come over?» îi ironizează pe britanicii care se tem de o afluenţă a muncitorilor români anul viitor".
Jurnaliştii BBC remarcă afişele care fac referire la Casa Regală şi menţionează că prinţul Charles este un mare fan al Transilvaniei şi al tradiţiilor rurale.
Agenţia de ştiri americană Associated Press scrie despre isteria creată de o posibilă "invazie" a românilor şi a bulgarilor după ridicarea restricţiilor de muncă, la începutul anului 2014, şi despre campania Gândul, "în spatele căreia se află un mesaj serios pentru Marea Britanie".
"Isteria se găseşte în toate tabloidele britanice: românii şi bulgarii (Hoţi! Escroci! Profitori!) vor inunda Marea Britanie cu miile, odată ce restricţiile vor fi ridicate anul viitor. Obosiţi de stereotipuri, unii lovesc înapoi. Un ziar din România publică reclame care lansează întrebarea de ce s-ar duce un om normal la cap pe o insulă cu vreme urâtă şi mâncare şi mai rea, când ar putea să stea într-o ţară unde ‘jumătate dintre femei arată precum Kate, iar cealaltă jumătate ca sora ei’ – o glumă despre strălucitoarele surori Middleton, care sunt populare în presa din România",