Semne bune pentru comerţul din Romania: volumul vânzărilor de produse alimentare, nealimentare, băuturi şi tutun a crescut, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 3,3%,în 2012 comparativ cu 2011, potrivit datelor publicate, azi, de Institutul Naţional de Statistică (INS).
„În 2012 comparativ cu anul 2011, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a crescut cu 2,9%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,4%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,6%)', se arată într-un comunicat al INS, citat de Agerpres.
Potrivit acestuia, volumul cifrei de afaceri, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 3,3%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,7%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,9%).
„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna decembrie 2012, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 2,6%, datorită creşterii la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 19,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (plus 1%)”, informează INS.
Creşterea consumului este un indicator pentru creşterea economică. Potrivit specialiştilor, consumul reprezintă 80% din economia românească. De altfel, comercianţii au simţit trendul ascendent, iar hipermarketurile şi-au schimbat politicile de dezvoltare. Aşa că au început să se apropie mai mult de clienţi, deschizând magazine chiar la parterele blocurilor.