Când doi se duelează, al treilea câştigă întotdeauna. Cam aşa se petrece rivalitatea şi în segmentul limuzinelor premium supersportive. Tridentul german Audi, BMW şi Mercedes are un nou lider, încarnat în noile versiuni Mercedes-Benz E 63 AMG 2013 S Model.
Odată cu facelift-ul operat recent pe E-Class, în cadrul Detroit Autoshow Daimler şi-a lansat artileria grea compusă din versiunile E 63 AMG Saloon şi Sedan (adică versiunile de caroserii limuzină şi break T-Modell), bolizi sportivi în patru portiere pretabili inclusiv pentru transportul confortabil a cinci pasageri plus bagajele aferente (volum ce ajunge până la 1.950 de litri). Extremele gamei Mercedes în segmentul limuzinelor mari vin opţional cu tracţiunea integrală 4Matic iar puterea maximă în cazul noului E 63 AMG S Model ajunge la 585 CP, în timp ce cuplul maxim dezvoltat de unitatea V8 bi-turbo cochetează cu incredibila valoare de 800 Nm.
Motorizarea de pe E 63 AMG 2013 a fost preluată de la versiunea de top CLS 63 AMG disponibilă cu pachetul Edition1. Astfel, agregatul V8 bi-turbo de 5.461 cmc nu se mai mulţumeşte cu cei 525 CP ai versiunii degonflate de până acum, ci ţinteşte la nu mai puţin de 557 CP şi un cuplu motor de 720 Nm. Puterea maximă este atinsă la 5.000 rpm în timp ce cuplul maxim este descătuşat de la doar 1.750 rpm şi se menţine constant până la 5.300 rpm.
Versiunea E 63 AMG cu punte motoare posterioară sprintează 0-100 km/h în 4,2 secunde, în vreme ce eficienţa tracţiunii integrale 4Matic scade timpii de demaraj la 3,7 secunde.
Cireaşa de pe tort este însă E 63 AMG ce poartă indicativul ”S Model”. Cei 28 CP în plus, la 585 CP, şi 80 Nm suplimentari la cuplul motor se traduc printr-o zecime de secunde câştigată în acceleraţie, la 3,6 sec.
O comparaţie a noului Mercedes-Benz E 63 AMG 2013 cu principalii rivali din segment tranşează clar problema supremaţiei. Cu o pute