Duminică, la începutul serii în SUA, aproape o ţară întreagă se va opri, iar 180 milioane de americani se vor instala în faţa televizoarelor, pentru a privi publicitate pe săturate, întreruptă la intervale regulate de un meci de fotbal american.
Cert, pentru unii acest meci al Super Bowl dintre 49ers din San Francisco şi Baltimore Ravens va fi evenimentul serii, ultima întâlnire a unui sezon excelent. Dar pentru 30 de mărci care au decartat, fiecare, până la 3,8 milioane de dolari pentru un spot de 30 de secunde pe canalul CBS, această vitrină este absolut unică.
Iar pentru a face să se vorbească de reclamele lor, firmele optează pentru diferite strategii: unii le-au dezvăluit deja pe Youtube, alţii au pus pe net doar un anunţ, dar majoritatea aşteaptă lovitura de începere a meciului pentru a le difuza. În cele din urmă, toate contează pe reţelele de socializare pentru a face să crească impactul spoturilor lor.
'Obiectivul nostru este, bineînţeles, ca un maximum de persoane să vadă aceste reclame, dar se doreşte, de asemenea, ca acestea să devină după aceea subiect de conversaţie', explică Matt Miller, de la Asociaţia producătorilor de publicitate independenţi.
Două firme au ieşit din rând de pe acum, dezvăluindu-şi spoturile în avans, Mercedes şi Volkswagen, 2 dintre cei 9 constructori de automobile (un record) care profită de Super Bowl pentru a-şi face cunoscute ultimele creaţii. Marca cu steluţă a pus în prim-plan manechinul Kate Upton, celebră în SUA pentru că a ajuns pe coperta numărului special pentru costume de baie a revistei Sports Illustrated, aici pentru a vinde meritele noii Mercedes CLA. Această veche reţetă, un pic sexistă, potrivit unora, a determinat de pe acum 5,5 milioane de persoane să vadă spotul pe Youtube.
'Oamenii vor să vadă aceste reclame, sunt produse frumoase', adaugă Claudine Cheev