BMW a fost singura marcă auto din Top10 ale cărei vânzări au crescut în 2012 pe piaţa românească, în contextul unei scăderi generale a pieţei de autoturisme de 23,7% comparativ cu anul 2011, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
BMW ocupă locul 9 în calsamentul celor mai vândute mărci de autoturisme pe piaţa românească, iar livrările au urcat anul trecut cu 6,6% faţă de 2011, la 2.161 unităţi.
Dacia, liderul clasamentului, a înregistrat o scădere de 29,6%, la 19.948 unităţi, Volkswagen - minus 19,9%, 8.046 unităţi, Skoda - minus 23,8%, 6.291 unităţi, Renault - minus 33,8%, 4.785 unităţi, Ford - minus 15,6%, 4.682 unităţi, Hyundai - minus 3,1%, 3.300 unităţi, Opel - minus 49,8%, 2.446 unităţi, Toyota - minus 20,2%, 2.315 unităţi, Peugeot - minus 21%, 1.910 unităţi.
Anul trecut s-au vândut în România 72.179 autoturisme noi.
Pe modele, singurul autoturism din Top10 care a înregistrat creşteri faţă de 2011 a fost Ford Fiesta - plus 13,1%, la 1.801 unităţi livrate.
Celelalte modele modele, cele mai populare printre clienţii români au consemnat scăderi semnificative: Dacia Logan - minus 38,1%, 9.780 unităţi, Dacia Duster - minus 25,3%, 5.346 unităţi, Skoda Octavia - minus 22,4%, 3.350 unităţi, Renault Clio - minus 36,8%, 2.478 unităţi, VW Golf - minus 32%, 1.986 unităţi, Dacia Logan MCV - minus 29,7%, 1.940 unităţi, Ford Focus - minus 24%, 1.721 unităţi, Dacia Sandero - minus 40%, 1.510 unităţi, Skoda Fabia - minus 13,1%, 1.372 unităţi.
Pe segmente de piaţă, anul trecut au crescut doar clasa monovolumelor - 29,3% şi clasa E a maşinilor executive - 17,3%, în timp ce clasele cu volume mari de vânzări au scăzut semnificativ.
Clasa A (mini) a scăzut în termeni de vânzări cu 21,3%, clasa B (mică) - minus 31,6%, clasa C (medie) - minus 30,1%, clasa D (m