„Artiştii vizuali români Lia şi Dan Perjovschi şi dirijorul german Yoel Gamzou au fost desemnaţi laureaţii celei de-a cincea ediţii a premiului “prinţesa Margriet” al Fundaţiei Culturale Europene, informează un comunicat”. Ştirea e bună, iar cei care cunosc cu adevărat activitatea celor doi artişti realizează că e o recompensă binemeritată, o răsplată pentru o carieră europeană, de fapt mondială, a celor doi. Aşa e, a celor doi soţi.
Poate că simpla mea satisfacţie exprimată pe Facebook pentru premiul celor doi ar fi fost singura reacţie în această săptămână legat de premiul acestora, deoarece pregătim un interviu exclusiv cu Lia şi Dan Perjovschi, interviu care va fi publicat curând în „Suplimentul de cultură”. O serie de „precizări” postate de domnul Marga pe site-ul ICR m-au determinat însă să scriu acest text (site pe care îl citesc conştiincios, zilnic, ca pe Sfânta Biblie, cum s-ar spune – ţin să îl asigur de acest lucru pentru că pe noi, criticii domniei sale, ne acuză că nu am face-o. Credeţi-ne, domnule Marga, toate precizările şi textele dumneavoastră sunt de ne-ra-tat!).
„În ultima vreme se întrec în a se exprima despre Institutul Cultural Român și formulează opinii care de care mai lipsite de temei, tot felul de inși care nu citesc nici măcar site-ul instituției, necum documente mai pretențioase. Mai grăitor este faptul că se pronunță inși care au afectat negativ sau au folosit copios, în trecut, banii instituției, dincolo de limitele normalului. Bunăoară, ce acoperire morală să evalueze instituția (…) are familia Perjovschi, soț și soție, care s-a înfruptat copios din banii instituției? (…) Menționăm, totodată, că principalii creatori ai României, din artă, literatură, știință, nu au beneficiat de vreun sprijin financiar din partea ICR în ultimii ani”, stă scris pe site-ul icr.ro.
Aşadar, aceşti doi „inşi”, „îngrăşaţi” care va să zică