Criza le schimbă gusturile spaniolilor: o maşină 'low-cost' făcută în România, Dacia Sandero, din cadrul grupului Renault, a devenit lider de vânzări în Spania, în luna ianuarie, după cum informează vineri CincoDias.com.
Maşina se vinde cu 4.700 de euro, în condiţiile în care, în general, vânzările de maşini către persoane fizice au crescut cu 7%, şi datorită planului guvernamental de ajutor pentru achiziţionare - PIVE.
Dacia Sandero a depăşit vânzările altor modele de maşini, şi în luna ianuarie s-au vândut 1.692 de maşini - cu 177% mai mult decât în aceeaşi lună a anului trecut. Este pentru prima oară când marca 'low-cost' a grupului Renault se situează în fruntea vânzărilor de maşini din Spania, mai ales întrucât a constituit un model pe care Renault conta pentru succes la mijlocul deceniului trecut, cu maşini ieftine. Mai întâi a fost Logan, apoi Duster sau Sandero, care se fabrică şi se vând şi în America Latină, aminteşte sursa citată.
Potrivit asociaţiilor fabricanţilor din Spania, în luna ianuarie au avut loc peste 49.000 de înmatriculări - cu 9,6% mai puţin faţă de aceeaşi lună a anului trecut. În schimb, vânzările către persoane particulare a crescut cu 7%, pentru prima oară în doi ani şi jumătate. Asociaţiile menţionate susţin că planul guvernamental de ajutor pentru achiziţionarea de maşini a contribuit la inversarea tendinţei în scădere de pe piaţă.
Sursa: Agerpres