Programul 'Rabla' a debutat, in urma cu cativa ani, pe un trend pozitiv, insa in prezent a obosit si trebuie gasite solutii de revigorare, a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/ din Romania.
'Programul 'Rabla' a produs preturbatii in timp. A pornit bine si a produs efecte pozitive in piata o perioada, dar azi consider ca acest a obosit', a mentionat Valmar.
Potrivit vicepresedintelui APIA, in acest an in Programul 'Rabla', trebuie anuntat un numar fix ca tinta de masini rulate scoase din circulatie, iar specula cu vouchere trebuie stopata.
'In 2013, trebuie sa discutam la 'Rabla' de un contingent fix de masini vechi scoase din circulatie. In plus, valabilitatea tichetelor valorice sa fie de maximum o luna, iar valoarea sa fie mai mare decat in prezent. Trebuie sa gasim solutii de a evita specula cu tichetele 'Rabla' si sa contribuim la eficientizarea programului', a subliniat Brent Valmar.
Conform datelor oficiale prezentate, vineri, de APIA, impactul in timp al Programului 'Rabla' a fost unul negativ in ultimii ani, vanzarile de masini noi scazand semnificativ, in timp ce importurile de autovehicule rulate majorandu-se de peste zece ori.
Astfel, daca la nivelul anului 2000 existau 66.171 unitati de autovehicule noi vandute si 18.500 de importuri de second-hand, in 2012 numarul masinilor noi a ramas relativ acelasi (66.436 unitati), in timp ce inmatricularile de masini rulate a atins valoarea de 174.950 unitati. Din acest total, 76.542 unitati erau reprezentate de autovehicule mai vechi de zece ani.
Recent, ministrul Mediului a precizat faptul ca Programul 'Rabla' 2013 va suferi modificari semnificative, ce vor depinde de finalizarea timbrului de mediu.
O varianta vehiculata, recent, de Ministerul Mediului este aceea potrivit careia numai masinile non-e