Decizia a fost luată de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, care a motivat că ”pasagerii plăteau bilete prea mari pentru aceste curse, care parcurg distanţa cu viteze de tren personal”. Sindicaliștii spun însă că în spatele acestei măsuri se ascund alte interese. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Furturile de pe calea ferată l-au făcut pe ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, să ia o măsură controversată. În loc să oprească hoții, acesta a decis să suspende trenurile Interegio pe ruta București - Constanța. Pe această linie nu mai funcționează semnalizatoarele, iar la ieșirile și intrările în stație viteza maximă admisă este de 20 km la oră, iar pe restul tronsonului - de 60 km.
”Cursele Interegio vor fi reluate în circa două luni. Până atunci vom rezolva şi problema furturilor de cale ferată prin asigurarea pazei de către Jandarmerie pe ruta București - Constanța. Nu mi se pare normal ca pasagerii să plătească preţuri de tren Interegio, iar distanţa să fie parcursă în patru ore şi nu în două ore şi jumătate”, a declarat ministrul Relu Fenechiu, într-o conferinţă de presă.
El a mai precizat că, în două luni, lucrările la acest tronson vor fi gata, urmând ca distanța București - Constanța să fie parcursă în 2 ore și 30 de minute. Investiţia totală se ridică la un miliard de euro, bani proveniți din fonduri europene şi de la buget.
Sindicaliștii spun însă că șefi importanți din CFR au tot interesul ca pe ruta București - Constanța călătorii să aleagă microbuzele pentru că respectivii ar avea acțiuni la aceste firme de transport. Mai mult, aceștia afirmă că furturile sunt doar un pretext.