Utilitara japoneză nu mai are în 2013 aproape nici o legătură cu generaţia anterioară, lansată în 2009. Modelul a fost mult modernizat, iar maşina vine acum cu cel mai bun consum din segment şi patru stele la testele de siguranţă, de la una singură anterior!
Segmentul utilitarelor este tot mai căutat, iar asta din cauză că oamenii preferă tot mai mult să îmbine performanţa cu practicul. Ca atare, această clasă s-a tot dezvoltat în ultimii ani, existând propuneri precum Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok, Nissan Navara, Toyota Hilux şi Mazda BT-50. Plus Isuzu D-MAX, care a primit la finalul lui 2012 o nouă generaţie şi care s-a dovedit o maşină mult schimbată în bine faţă de precedenta sa versiune.
Nu e vorba că modelul anterior ar fi fost unul slab. Pur şi simplu, din raţiuni de preţ, producătorii au tras atunci de detalii cât de mult au putut în jos. A ieşit o maşină corectă, foarte bună în off-road, dar spartană ca un vehicul de război şi cu materiale de slabă calitate la interior.
Ţinând cont de toate aceste lucruri, noua generaţie D-MAX este realmente cu totul altceva. Lucrurile sunt vizibile încă de la exterior, unde devine imediat limpede faptul că maşina a evoluat, ba încă într-un ritm alert. De la simplitatea şi robusteţea anterioare, acum avem parte frontală chiar agresivă şi, nota bene, stopuri cu lumini LED. Asta nu din standard, ci doar opţional, dar maşina de la test a fost în echipare de top, aşa că despre ea vom vorbi. În cabină am avut parte de scaune încălzite, radio CD cu AUX şi USB, computer de bord, geamuri electrice faţă şi spate, comenzi pe volan, cruise control, oglinzi electrice şi sistem de climatizare cu comandă digitală. Atenţie, deoarece pentru varianta cea mai de bază nu există nici radio! Tot pentru cei care sunt dispuşi să bage mâna în buzunar, maşina poate fi dotată cu sistem audio stereo cu şase difuzo