Banca Comercială Română (BCR) a început de ieri, ca parte a strategiei de stimulare a tranzacţiilor fără numerar, un proces de introducere de comisioane pentru plata facturilor cu numerar la ghişeele băncii. Astfel, BCR va introduce două comisioane noi pentru operaţiunile de plăţi facturi cu numerar efectuate la ghişeele băncii, care se vor aplica diferenţiat în funcţie de tipul de client, şi anume: clienţii băncii vor plăti 4 lei comision per plata factură cu numerar la ghişeele BCR, iar pentru cei care nu sunt clienţi ai băncii, comisionul va fi de 8 lei per plată factură cu numerar.
"BCR va continua să încurajeze plata facturilor prin echipamente automate în detrimentul plăţilor la ghişeele băncii, recent banca instalând o reţea de 400 de astfel de aparate. Dacă urmărim evoluţia numărului de tranzacţii făcute de clienţi cu ajutorul unui casier şi cele făcute fără ajutorul unui casier, adică de client însuşi prin internet banking, POS, ATM, automate bancare, etc. observăm o creştere de la o medie anuală de 68% în 2011, la 73.5% în 2012, ajungând în decembrie 2012 la aproximativ 76%. Această evoluţie confirmă faptul că există un apetit din ce în ce mai mare al clienţilor BCR în utilizarea intensă a modalităţilor de efectuare a operaţiunilor cu numerar prin canale automate (ATM, self service) şi fără numerar prin canalele electronice (POS, internet banking, etc.), a declarat Bogdan Marin, Director Executiv Canale Retail, BCR.
BCR oferă în continuare persoanelor fizice, clienţi ai băncii, posibilitatea realizării operaţiunilor de plăţi facturi, beneficiind de comision zero, pentru plăţile fără numerar efectuate din contul curent prin:
- Serviciul "Plăţi facturi la ATM" prin reţeaua de ATM-uri BCR (peste 2.400 de ATM-uri în toată ţara)
- Click 24Banking
- Alo 24Banking
- Serviciul Direct Debit
- Tranzacţii Mobile (*183#)
De