Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, este judecat pentru că a cumpărat transformatoare vechi pe care le-a vopsit şi vândut la Electrica Moldova. Prejudiciul se ridică la peste 6 milioane de lei. Una din recomandările Comisiei Europene este suspendarea din funcţie a miniştrilor trimişi în judecată. Premierul Victor Ponta sare în apărarea lor. Sursa: Vlad Stănescu
Ascensiunea actualului ministru al Transporturilor în afaceri a început prin 2000. Atunci, folosindu-se de mai multe firme ale sale, ale fratelui său sau ale lui Cristian Adomniţei, Fenechiu a crescut artificial cifra de afaceri a societăţii Fene Group prin mai multe tranzacţii efectuate "pe hârtie". Aceste rulaje între societăți au condus la o cifră de afaceri umflată, sumă care i-a permis politicianului să se califice la licitaţii şi ulterior să se îmbogăţească din afaceri cu statul.
Clientul bulibașei
Potrivit rechizitoriului procurorilor, în intervalul 2002 - 2005, Fenechiu a cumpărat transformatoare produse în anii '70 de la Dragoş Stănescu, bulibaşa romilor din comuna Grajduri, care este analfabet. Stănescu le aduna din toată ţara la preţ de fier vechi. Actualul ministru a vopsit respectivele piese şi le-a vândut Electrica Moldova în cadrul unor licitaţii la care participa, de formă, firmele lui Adomniţei. Organizate de fostul director al instituţiei, Ioan Turbatu, la licitaţii participau mereu aceleaşi patru firme, conduse de Fenechiu, fratele său Lucian sau de Cristian Adomniţei. Diferenţele la oferta de preţ erau minime, firmele fostului ministru Adomniţei participând pe post de "iepure" la aceste achiziţii publice.
Contracte publice contra case
În timp ce Fenechiu câştiga contracte peste contracte, acelaşi personaj construia în Bacău şi Iaşi case pentru directorii Electrica Moldova. Ion Turbatu, Traian Mazilu şi Claudiu Ciutea, fiul lui Ioan Ciutea, director peste