Campania Gândul şi GMP Advertising "Why Don’t You Come Over?" a început în urmă cu patru zile, ca răspuns la intenţia guvernului britanic de a-i descuraja pe români şi bulgari să vină în Marea Britanie în 2014, după ridicarea restricţiilor de muncă.
Aceasta nu a rămas fără ecou, având un mare impact în presa internaţională după ce a fost dezbătută iniţial de presa din Marea Britanie.
Campania a ajuns şi în SUA, preluată de agenţia de ştiri Associated Press, dar şi în Franţa, unde jurnaliştii Le Monde au scris despre iniţiativa The Guardian şi răspunsul dat de români prin campania "Why Don’t You Come Over?".
Unul dintre printurile campaniei, semnate de GMP Advertising, spune că ”Jumătate dintre românce arată precum ducesa Kate, iar cealaltă jumătate precum sora ei” sau: ”Charles a cumpărat o casă aici în 2005. Iar Harry nu a fost niciodată fotografiat în pielea goală”.
“Vă este frică de imigrație? Atunci duceți-vă și trăiți în România”, este un alt mesaj al campaniei publicitare româneaști, reacție la publicitatea negativă a britanicilor la adresa noastră.
Un alt mesaj sună în felul următor: “Berea noastră la draught este mai ieftină decât apa voastră îmbuteliată”.
Campania publicitară îi trimite pe britanici în România. Îndemnul ia în calcul că salariul minim al unui britanic este mult mai mare decât salariul mediu al unui român sau bulgar. Astfel, britanicii, când vor merge în România sau Bulgaria, vor constata că banii lor au o mare putere de cumpărare.
Obiectivele acestei campanii sunt legate de ameliorarea imaginii României prin prezentarea situației reale din țara noastră și descurajarea stereotipurilor din tabloidele britanice, gen românii şi bulgarii “hoţi, escroci și profitori!”
“Cei mai mulţi dintre noi suntem decenţi, oameni foarte muncitori care îşi plătesc impozitele, în România sau în Marea Britanie”, a spus M