În prezent, opt milioane de euro este nota de plată pentru fostul şantier naval, care a devenit campionul pierderilor şi al datoriilor istorice
Orice tentativă de salvare, inclusiv prin privatizare, a fost un eşec, iar comenzi nu au venit nici chiar din partea Marinei Militare Române
Mortul viu al industriei navale, fostul şantier militar de pe Lacul Mangalia, începe un nou an de chin. Cu un număr maxim de salariaţi, ce nu trebuie să depăşească opt persoane, aşa cum a decis, anul trecut, fosta guvernare, fantoma Marinei Militare a intrat în 2013 fără nicio speranţă. Niciun investitor nu vrea să se lege la cap cu o companie care, în ultimii unsprezece ani, a funcţionat mai mult pe pierdere. Şantierul Naval Mangalia are un capital social de 5,27 milioane de lei şi a acumulat, până în prezent, datorii de peste 16,3 milioane lei. Acestora li se mai adaugă pierderi de încă aproximativ patru milioane de euro înregistrate în perioada 2001-2011, interval în care unitatea a mers doar patru ani pe un uşor plus, iar şapte pe pierdere.
Cinci milioane de lei, pierderi în 2008
Fostul şantier militar are datorii mult prea mari pentru a mai trezi interesul investitorilor. Anul trecut s-a încercat „radierea“ unei părţi a datoriilor, printr-un aşa-numit sistem de compensare a restanţelor pe linie militară (unitatea ar fi trebuit să execute reparaţii şi modernizări la cele două fregate achiziţionate de la englezi), însă şantierul are mult prea multe datorii pentru ca situaţia financiară să mai poată fi rezolvată din condei. Investitorii privaţi nu mai vor să audă de şantier, poate şi pentru faptul că unitatea a ajuns să acumuleze pierderi anuale de peste 5 milioane de lei. Acest record a fost atins, culmea, în 2008, cu un an înaintea crizei care a lovit sectorul naval şi chiar în anul în care s-a consumat cea mai importantă tentativă de privatizare, respectiv a