Modelul Octavia, care va sosi în România în luna martie, este mai mare, mai spațios și mai plin de tehnologie ca oricând. Este de așteptat însă ca și prețul său să crească proporțional.
Skoda Octavia este unul dintre modelele care, încă de la prima apariție pe piața românească, a devenit o atracție pentru clienți. Considerat un Volkswagen Passat disponibil la un preț mult mai avantajos decât al fratelui său german, vehiculul s-a impus rapid în preferințele românilor, ajungând lider al pieței autoturismelor importate. Anul trecut au fost comercializate la noi peste 3.000 de unități, în timp ce la nivel european vânzările au ajuns la 180.000 de exemplare. Bestseller al mărcii cehe, cu peste 3,7 milioane de vehicule vândute din 1996 până acum, modelul Octavia a reprezentat circa 44% din totalul livrărilor de modele Skoda din 2012.
Calități de clasă medie la preț de compactă
Oficialii Škoda prezenți la testul internațional desfăsurat cu câteva zile în urmă la Faro, în Portugalia, au ținut să menționeze că a treia generație Octavia este „mai mare din toate punctele de vedere“ decât varianta anterioară, având însă o masă redusă cu circa 102 kg și un consum mai mic cu 23%. Greu de dovedit în scurtul timp pus la dispoziție pentru testare de organizatorii evenimentului, această performanță este însă posibilă dacă avem în vedere că, în cazul propulsorului diesel de 1.6 litri care dezvoltă 105 CP, consumul mediu declarat este de numai 3,9 l/100 km. Modelul testat de Capital, dotat cu motorul menționat cuplat la o transmisie DSG cu șapte trepte, a arătat o vitalitate greu de bănuit, dublată însă de un nivel destul de ridicat al zgomotului care pătrunde în habitaclu din zona frontală. Dacă puteți trece cu vederea acest amănunt, noua Octavia vă va surprinde cu siguranță prin manevrabilitate și confort. Acest din urmă aspect este favorizat de spați