Raportul Curţii de Conturi aferent anului 2011 a scos la iveală câteva deficienţe financiar-contabile şi în curtea Primăriei municipiului Focşani, care, ulterior, au fost remediate. Verificările efectuate au evidenţiat ”deficienţe în activitatea de administrare, urmărire şi încasare a creanţelor cuvenite bugetului local, estimate la suma de 597 mii lei, reprezentând venituri bugetare nerealizate”. Această sumă a rezultat din mai multe situaţii, unde Curtea de Conturi a constatat neregularităţi.
Prima se referă la nedeclararea şi neimpunerea tuturor autovehiculelor deţinute de către persoanele fizice şi juridice. Astfel, au fost identificate 420 persoane fizice şi 18 persoane juridice care deţineau vehicule generatoare de venit, foloseau infrastructura publică locală, dar nu au fost impuse impozitării. Valoarea estimată a taxelor nestabilite şi neîncasate este de 29.000 lei. Meluş Nazâru, şeful Serviciului de Taxe şi Impozite Locale, ne-a explicat că în acest caz este vorba despre vehicule precum motoscutere, motostivuitoare, mopeduri şi tractoare, pentru care impozitarea ca vehicule a fost impusă de la data de 1 ianuarie 2012. La momentul realizării controlului, în luna mai 2012, acestea existau în baza de date a Primăriei, dar încă nu fuseseră impozitate.
Firmele nu şi-au declarat valorile reale ale construcţiilor
A doua situaţie a vizat o serie de societăţi comerciale care au declarat o valoare de impozitare a bunurilor, în special construcţii, mai mică decît cea reală. ”Din compararea valorilor raportate prin situaţiile financiare (din baza de date furnizată de către DGFP Vrancea), cu cele declarate serviciului de impozite şi taxe locale în vederea impozitării pe anul 2011, s-a identificat un număr de 214 cazuri în care valoarea declarată în vederea impozitării, a fost mai mică cu peste 10 mii lei/ caz, valoarea totală a acesto