Desfiinţarea trenurilor Intercity de pe ruta Bucureşti-Constanţa şi retur este una "cusută cu aţă albă", este de părere fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare.
Măsura, anunţată la finele săptămânii trecute de ministrul Transporturilor Relu Fenechiu, a fost motivată oficial de furturile de componente de cale ferată, durata călătoriei ajungând din această cauză la aproape cinci ore, dublu faţă de timpul necesar în vara anului trecut, de exemplu.
"De ce s-a luat decizia de a se scoate trenurile intercity pe ruta Constanţa-Bucureşti? Pe această rută, furturile de componente sunt frecvente, timpii de parcurs au crescut în medie cu 2 ore, la 4 ore jumătate. Categoria Intercity trebuie să asigure o viteză comercială medie de minim 55 km/h, nu se putea asigura această viteză, oamenii plăteau la preţ de Intercity, dar mergeau cu timp de personal, astfel încât s-a luat decizia să se scoată cele două trenuri Intercity", a spus ministrul Relu Fenechiu.
Investiţii de un miliard de euro
Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a amintit că pe această rută au fost făcute investiţii cu fonduri europene în valoare totală de circa un miliard de euro.
“Povestea cu desfiinţarea trenurilor Intercity spre mare pare cusută cu aţă albă. A închide o investiţie de aproape 1 miliard de euro pentru că nu eşti capabil să asiguri o pază minimală sfidează orice logică. În vara lui 2011, când trenurile spre mare au ajuns în urma investiţiilor să facă 2 ore si 30 de minute, traficul pe această linie a fost relansat”, spune Alexandru Nazare pe pagina sa de Facebook.
Fostul ministru al Transporturilor a prezentat şi câteva statistici.
Astfel, traficul înregistrat de CFR Călători în sezonul estival 2011 a fost cu aproximativ 40% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010. Numărul călătorilor transportaţi în perioada de vala