Nenorocirile unora aduc fericirea altora... Vechiul proverb francez pare să se aplice în bătălia feroce pe care o duc unul contra altuia Boeing şi Airbus. Problemele tehnice pe care le cunoaşte avionul Dreamliner 787 fabricat de constructorul american au oprit la sol toată flota acestui model în lume. Un eveniment care nu s-a mai produs de mai bine de douăzeci de ani. Să ne reamintim că, în anii "90, mai multe avioane ATR au căzut din cauza unor disfuncţionalităţi grave produse de un îngheţ sever. De atunci, Autoritatea Americană a Aviaţiei (FAA) nu mai aşteaptă ca avioanele să se prăbuşească pentru a lua măsuri drastice în asemenea cazuri.
Director al companiei Impulse Partners, François Chopard şi-a început cariera la Airbus, a lucrat doi ani în laboratoarele US Air Force şi este coautorul unei cărţi scrise de un colectiv de autori: "RealiatibityToolkit, commercial practices edition- US Airforce Rome Labs". Consultant aeronautic, el intervine actualmente în probleme de strategia inovaţiilor şi de marketing prospectiv. Expertul francez este unul din cunoscătorii problemelelor pe care le au avioanele Dreamliner 787.
François Chopard explică: «Pentru a înţelege mai bine situaţia actuală, trebuie să ne reîntoarcem la bătălia comercială pe care o au cei doi constructori de mai bine de treizeci de ani. Şi mai ales de la sfârşitul anilor 1990». În acel moment, Airbus devenea lider mondial graţie modelelor sale A320 şi A330, depăşind astfel vânzările avioanelor Boeing care deţineau supremaţia mondială de la începuturile aeroanauticii civile. Replica constructorului american nu s-a lăsat însă aşteptată. În 1998, Boeing lansează în secret, împreună cu douăzeci de furnizori, două concepte de avioane. Primul, denumit Sonic Cruiser, nu va fi realizat niciodată. În schimb celălalt, 7E7, în urma căruia au apărut proiectele Yellowstone (Y1,Y2 şi Y3), va fi de asemenea