Suedezii oferă din 2013 pentru noul V40 inclusiv o variantă cu aspect de off-roader, cu o gardă la sol supraînălţată, scuturi de protecţie şi, opţional, tracţiune integrală.
Modelul V40 Cross Country împrumută denumirea de la marele break V70 Cross Country, suedezii alegând acest apelativ pentru a lăsa loc unui viitor model de SUV compact, posibil XC40, ce urmează a fi plasat în gama Volvo sub actualul XC60.
Având nişte dimensiunile compacte: 4,37 metri în lungime, un câştig categoric în ceea ce priveşte lăţimea (peste 1,80 metri) şi o valoare a ampatamentului de 2,65 metri, Volvo V40 Cross Country tatonează segmentul premium în care joacă Audi Q3 şi BMW X1. Portbagajul ce înghite 335 de litri se află la limita inferioară a nişei crossoverelor compacte.
Ca design, părţii frontale i-a fost hărăzită o repoziţionare a luminilor de zi, un spoiler şi o grilă revizuită comparativ cu hatchback-ul din care derivă. În spate, noul Volvo V40 Cross Country adoptă câteva elemente specifice SUV-urilor precum scuturile protective sub maşină, praguri laterale bine evidenţiate şi un difuzor cu striaţii în spate cu aspect de metal strălucitor, încadrat pe laterale de gurile evacuării.
Noul V40 Cross Country va dispune şi de un sistem special de ancorare a bagajelor prin plase în compartimentul rezervat acestora, dar utilizarea acestora se va putea extinde şi pe locurile din spate, atunci când se rabatează complet spătarul banchetei fracţionabile 40/60.
Gama de motorizări a V40 Cross Country va fi preluată de la compacta Volvo V40 lansată anul trecut. Astfel, entry level-ul la diesele se face prin versiunea 1.6 D2 de 115 CP cu transmisie manuală. Micul diesel este vivace, cuplul motor de 270 Nm contribuind la obţinerea unui demaraj până la primii 100 km/h cu 0,5 secunde peste cei 12,3 sec reuşiţi de hatchback-ul V40 neînălţat iar viteza maximă va fi de 19