Potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, BMW a fost singura marcă auto din Top 10 ale cărei vânzări au crescut în 2012 pe piaţa românească. Acest lucru s-a intamplat în contextul unei scăderi generale a pieţei de autoturisme de 23,7% comparativ cu anul 2011.
BMW ocupă locul 9 în clasamentul celor mai vândute mărci de autoturisme pe piaţa românească, iar livrările au urcat anul trecut cu 6,6% faţă de 2011, la 2.161 unităţi.
Dacia, liderul clasamentului, a înregistrat o scădere de 29,6%, la 19.948 unităţi, Volkswagen - minus 19,9%, 8.046 unităţi, Skoda - minus 23,8%, 6.291 unităţi, Renault - minus 33,8%, 4.785 unităţi, Ford - minus 15,6%, 4.682 unităţi, Hyundai - minus 3,1%, 3.300 unităţi, Opel - minus 49,8%, 2.446 unităţi, Toyota - minus 20,2%, 2.315 unităţi, Peugeot - minus 21%, 1.910 unităţi.
Anul trecut s-au vândut în România 72.179 autoturisme noi.
Pe modele, singurul autoturism din Top10 care a înregistrat creşteri faţă de 2011 a fost Ford Fiesta - plus 13,1%, la 1.801 unităţi livrate.
Celelalte modele, cele mai populare printre clienţii români, au consemnat scăderi semnificative: Dacia Logan - minus 38,1%, 9.780 unităţi, Dacia Duster - minus 25,3%, 5.346 unităţi, Skoda Octavia - minus 22,4%, 3.350 unităţi, Renault Clio - minus 36,8%, 2.478 unităţi, VW Golf - minus 32%, 1.986 unităţi, Dacia Logan MCV - minus 29,7%, 1.940 unităţi, Ford Focus - minus 24%, 1.721 unităţi, Dacia Sandero - minus 40%, 1.510 unităţi, Skoda Fabia - minus 13,1%, 1.372 unităţi.
Potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, BMW a fost singura marcă auto din Top 10 ale cărei vânzări au crescut în 2012 pe piaţa românească. Acest lucru s-a intamplat în contextul unei scăderi generale a pieţei de autoturisme de 23,7% comparativ cu anul 2011.
BMW ocu